Remont ja hooldus
Mida ma pean tegema, kui mu seade ei tööta?
Esmalt kontrolli, kas Sa kasutad seadet vastavalt kasutusjuhendile. Kui seade siiski ei tööta, otsi üles ostu tõendav dokument ning too seade Telia esindusse. Kui Sul puudub ostu tõendav dokument, siis ei saa Sa saata puudustega seadet Diili kaudu remonti ega hooldusesse.
Mis on seadme remonti andmiseks vajalik?
Remonti saatke ainult rikkis seade ja/või lisatarvikud, mis on vajalikud puuduse määratlemisel.
Kas seadme remont on tasuline?
Diil kõrvaldab pretensioonide esitamise õiguse ajal ilmnenud puudused tasuta.
Erakliendile on pretensioonide esitamise aeg 24 kuud alates ostu kuupäevast.
Ärikliendi puhul sõltub pretensioonide esitamise aeg Diili ja tootjapoolsest kokkuleppest.
Diil ei kõrvalda pretensiooni esitamise õiguse ajal ilmnenud puuduseid tasuta, kui see on põhjustatud:
- seadmesse installeeritud tarkvara vigadest;
- normaalsest kulumisest;
- ebaõigest kasutamisest või hooldamisest (sh juhul, kui seadet on remontinud või hooldanud tootja poolt volitamata isik);
- seadme ja/või detaili seerianumbri, kontrollkleebise või markeeriva kleebise rikkumisest, vahetamisest või eemaldamisest;
- kliendile enne seadme ostmist Diili poolt teatavaks tehtud puudustest;
- välisteguritest. Välisteguriteks loetakse muuhulgas äike, nõuetele mittevastav elektripinge ja elektripinge kõikumised, niiskus, vedelik, mehhaanilised vigastused vms.
Diil tugineb vastutuse kindlaks määramisel tootja volitatud esindaja poolt teostatavale ekspertiisile (diagnostikale). Kui ekspertiisi tulemusel selgub, et puudused on põhjustatud eelpool loetletud teguritest, kuid seadme remontimine on võimalik, siis on Sul võimalus tellida tasuline remont. Vedeliku/niiskuskahjustusega ja/või mehaanilise vigastusega seade kuulub ka edaspidi remontimisele üksnes tasulises korras.
Seadmele teostatud ekspertiisi (diagnostika) eest tuleb Sul tasuda ekspertiisi tasu, kui Diil ei ole vastutav seadmel ilmnenud puuduse kõrvaldamise eest ning seadme remontimine ei ole võimalik. Samuti tuleb Sul tasuda ekspertiisi tasu, kui seadmel ei tuvastata ekspertiisi (diagnostika) tulemusel puudust ning seade vastab tootja tehnilistele nõuetele.
Ekspertiisi tasu ei pea maksma eraklient esimese kuue kuu jooksul alates ostu kuupäevast.
Diagnostika (puuduse tuvastamise) tasu
- mobiil- ja tavatelefonid - 24.93 €/ 390 eek
- (Diili ja Diili lepingulised kliendid) - 15.98 €/ 250 eek
- IT- seadmed kuni - 63.91 €/ 1000 eek
- AV-seadmed - 31.96 €/ 500 eek
Kui Sa ei nõustu Diili seisukohaga, tuleb Sul tõendada seda, et:
- tegemist on puudusega (lepingutingimustele mittevastavusega);
- puudus või selle põhjus eksisteeris seadme üleandmise hetkel;
- Diil on puuduse eest vastutav.
Esimese 6 kuu jooksul ilmnenud puuduste korral peab eraklient tõendama seda, et:
- tegemist on puudusega (lepingutingimustele mittevastavusega);
- puudus või selle põhjus ilmnes esimese 6 kuu jooksul (klient pöördus Diili poole esimese 6 kuu jooksul).
Kui Diil on andnud seadmele müügigarantii, siis tagab Diil puuduste kõrvaldamise kooskõlas müügigarantii tingimustes tooduga.
Kaua võtab aega seadme remont?
Ekspertiisile ja remondile kuluv aeg sõltub seadme liigist ja leitud puudusest. Tavaliselt ei ületa see 14 kalendripäeva. Tegelik remondiaeg lepitakse kokku seadme remonti vastu võtmisel.
Kui seade on juba mitmendat korda remondis?
Kui viga hakkab korduma ja ei ole kõrvaldatav, siis seade asendatakse või hüvitatakse. Seadusest tulenevalt ei ole remondikordade arvule piiranguid seatud, kuid reeglina seade asendatakse või hüvitatakse sama vea kolmandal ilmnemiskorral.
Kas andmed säilivad remondi käigus?
Remonditööde eripära tõttu (näiteks tarkvara ülekirjutamine) ei saa tagada seadmes (sh tava-/mobiiltelefon, laua-/sülearvuti, foto-/videokaamera, mälukaart, väline kõvaketas, MP3-mängija jne) oleva informatsiooni ja muude andmete (sh dokumendid, nimekirjad, numbrid, aadressid, pildid, tarkvara, muusika jne) ning peale seadme ostmist tehtud seadistuste säilimist remonditööde käigus. Seetõttu on oluline, et Sa teeksid enne seadme remonti toomist kõikidest andmetest teisele andmekandjale varukoopia.
Kui see on tehniliselt võimalik, saad Sa tellida arvutis olevatest andmetest varukoopia tegemise eraldi tasu eest. Varukoopia tegemise võimalikkusest või selle võimaluse puudumisest teavitatakse Sind peale diagnostika teostamist. Varukoopia tegemise tasu sõltub seadmest ja seadmes olevate andmete mahust ning selle see lepitakse Sinuga kokku peale diagnostika teostamist.
Varukoopia tellimise soov esita Diilile samaaegselt seadme remonti toomisel.
Remondi puhul taastab Diil tasuta ainult seadme ostmisel komplekti kuulunud originaaltarkvara ning vaid juhul, kui annad remonti toomisel kaasa originaaltarkvara CD-plaadid.
Kui ma ei oska seadet kasutada?
Proovi leida abi kasutusjuhendist. Kui Sa ei leia kasutusjuhendit üles, siis pöördu abi saamiseks Telia esindusse või infotelefonil 13445.
Diil vahendab kaubale tootja garantiid. Garantiiajal kõrvaldatakse seadmel esinevad tootjapoolsed vead garantiikorras, st kliendile tasuta. Kui viga hakkab korduma ja ei ole kõrvaldatav, siis seade asendatakse või hüvitatakse. Seadusest tulenevalt ei ole remondikordade arvule piiranguid seatud, kuid reeglina püüab Diil jõuda tootjatega kokkuleppele, et seade asendataks või hüvitataks sama vea kolmandal ilmnemiskorral. Seadme garantiiaeg hakkab kehtima alates asja üleandmisest ostjale ning selle aluseks on ostu-müügitšeki kuupäev.
Garantii alla ei kuulu puudused, mis on põhjustatud kauba mehaanilisest vigastusest (s.h. vedeliku/niiskuskahjustusest), kauba mitteotstarbekohasest kasutamisest või loomulikust kulumisest. Kui kaubal ilmneb eelkirjeldatud puudus, edastatakse seade tootja poolt volitatud hooldusfirmasse. Kui seade on parandatav, esitatakse kliendile hinnapakkumine vea kõrvaldamiseks. Remonti alustatakse alles siis, kui klient on hinnapakkumisega nõustunud.
Kui seadme veatuvastamise käigus ilmneb, et rike on põhjustatud vedeliku/niiskuskahjustusest ja/või mehaanilisest vigastusest, kaotab tootja garantii kehtivuse ja edaspidi kuulub toode remontimisele üksnes tasulises korras.
Müügihetkele järgneva esimese kuue kuu jooksul on veatuvastamine kliendile tasuta, edaspidi on vedeliku- ja/või mehhaanilisest kahjustusest põhjustatud vea puhul teenusepakkujal õigus lisada tarbija arvele veatuvastamise tasu. Veatuvastamise tasu suurus on vastavalt hinnakirjale ja tootele.
Vedeliku/niiskus- ja/või mehaanilise kahjustusega toodetele tehtud hooldustöödel puudub garantii ja tööde eest võetud raha ei tagastata. Kehtima jääb tarbija pretensiooni esitamise õigus.
Tootjagarantii kaotab kehtivuse, kui:
- kauba eelneval remontimisel on kasutatud tootja poolt mittevolitatud teeninduspunkte;
- kaubal tuvastatakse raske mehaaniline vigastus (näit. korpus on deformeerunud, ekraan on muljutud) või vedeliku/niiskuskahjustus.
Lisaks tootjagarantiile on tarbijal ka muud seadusest tulenevad õigused.
Tootjagarantii ei laiene:
- diskettidele, CD/DVD plaatidele, pakendile, dokumentatsioonile, kulumaterjalidele, litsentsidele, tarkvarale ja paigaldusmeediale;
- häiretele toote töös, mis on põhjustatud selle juhuslikust või tahtlikust vigastamisest kasutaja poolt;
- häiretele seadme töös, mille on põhjustanud seadme tehniliste omaduste muutmine, mida on teostanud tootja poolt sertifitseerimata isik või teenindus;
- ekspluatatsioonihäiretele, mis on põhjustatud toote kasutusjuhendi eiramisest;
- tarkvara poolt põhjustatud vigadele;
- seadme puhastusele;
- seadme kasutamise väljaõppele;
- häiretele, mis on tingitud arvuti või muu seadme ühendamisest mittenõuetekohasesse vooluvõrku (sh maanduseta vooluvõrku);
- kliendi poolt tootesse installeeritud tarkvara põhjustatud häiretele;
- arvuti riketele, mis on põhjustatud arvuti komponentidele tootja poolt määratud parameetrite kliendipoolsest eiramisest;
- toodetele ja detailidele, mille seerianumbrid, kontrollkleebised või markeerivad kleebised on rikutud, vahetatud või eemaldatud.
Diil ei vastuta remonti toodud seadmel oleva info säilimise eest, samuti kui garantiiremondi käigus kahjustatakse või vigastatakse seadmes olevaid andmeid või tarkvara.
Pretensiooni esitamise tingimused
1. Pretensiooni esitamise aeg on eraisikule 24 kuud alates ostukuupäevast. Juriidilise isiku puhul lähtutakse tootjapoolsest garantiiajast.
2. Pretensiooni esitamise õigus kehtib eeldusel, et toodet on kasutatud üksnes selleks ettenähtud tingimustes. Kui viga on tekkinud tootja süül, kaetakse kõik materjali- ja tootmisvead ning nii töö kui varuosade maksumus.
3. Pretensiooni esitamise õigus kehtib üksnes ostudokumendi esitamisel.
4. Pretensiooni alla ei kuulu toote kasutamise õpetamine, reguleerimine, hooldus, puhastus, kaubandusliku väljanägemise taastamine ega ka selliste vigade kõrvaldamine, mida on põhjustanud kasutamisjuhise mitte täitmine.
5. Pretensiooni esitamise õigus ei laiene kahjudele, mis on tekkinud transpordil pärast toote üleandmist ostjale, toote ebaõigest kasutamisest, tarkvara ebaõigest paigaldamisest või toote kasutamisel selleks mitte ettenähtud eesmärgil. Samuti ei kuulu pretensiooni alla toote regulaarsest kasutamisest tulenevate detailide normaalne kulumine.
6. Kui pretensiooni esitamise objekt asendatakse täielikult uuega, algab tootele antud pretensiooni esitamise aeg otsast peale.
7. Diili e-poest ostetud tootega seotud pretensioonid saab esitada Diili kodulehel olevatel kontaktandmetel. Kui tarbija ei ole nõus Diili pakutud lahendusega, on tal võimalik pöörduda Tarbijakaitse Ameti tarbijavaidluste lahendamise komisjoni poole vastava veebikeskkonna vahendusel.
Peale ostu hoia arve ja garantiilehed alles!
Enne seadme garantiisse viimist tee vajalikest andmetest koopia (varunda andmed).
Enne sülearvuti garantiisse viimist veendu, et probleemi pole põhjustanud viirus või tarkvaraprobleem.
Andmete varundamine on seadme kasutamisel alati soovitav. Seda eriti enne teenindust, kuna alati pole võimalik kindlustada, et need teeninduse, hoolduse või remondi käigus säilivad. Võimalusel teostab hoolduspartner kliendi soovil andmete kopeerimist tasulise teenusena vastavalt kehtivale tasuliste tööde hinnakirjale. Hoolduspartner ei saa garanteerida andmete säilitamise võimalust ja vastava töö käigus võib selguda asjaolu, et andmete säilitamine ei ole teostatav.
- Nokia klienditugi 6119901
- Samsung klienditugi 8007267
- Sony Ericsson klienditugi 6032032
- HP Klienditugi 6813 823
- Fujitsu-Siemensi klienditugi 6512 619
- Delli klienditugi 6990 699
- ML klienditugi 6390 030
- Microsofti klienditugi 6868 868
- Olympus klienditugi 6 549 531
- TomTom klienditugi 8000044381