Turvalisus

Ülevaade sellest, kuidas Diili iseteeninduse kasutamisel maandada turvariske - vältida, et keegi teine isik ei saaks Sinu konfidentsiaalsetele andmetele ligi või iseteenindust Sinu nimel kasutada. Diili iseteenindusse sisse logimisel on Sul võimalik end identifitseerida kolmel viisil:

  • kasutajatunnuse ja SMS-/püsiparooli abil
  • internetipanga paroolidega
  • ID-kaardiga

Sisenemine kasutajatunnuse ja SMS-/püsiparooli abil

Kasutajatunnuse ja SMS-parooliga saavad Diili iseteenindusse sisse logida kõik Diili lepingulised ning kõnekaardi kliendid. Kasutajatunnusega sisenemisel on kasutajatunnuseks mobiiltelefoni number. Esmakordsel sisenemisel saadetakse Sinu telefonile 5-kohaline numbritest koosnev SMS-parool. SMS-parooli saab kasutada kõigil järgnevatel kordadel Diili iseteenindusse sisenemisel. SMS-parool annab võimaluse teostada keskmist turvalisust nõudvaid toiminguid (näiteks jooksva kuu saldo vaatamine), kuid samas ei ole võimalik vaadata Sinu konfidentsiaalseid andmeid.

NB! SMS-parooli abil ei ole võimalik tuvastada iseteenindust kasutanud isikut. Kasutajatunnuse ja SMS-parooli abil võib iseteenindusse siseneda isik, kelle käsutuses on Sinu mobiiltelefon ja SIM-kaart. Seetõttu hoia mobiiltelefon alati enda valduses!

Kõrgemat turvalisust nõudvate toimingute tarvis (näiteks kõnede eristuse vaatamine) peab kasutaja identifitseerima end internetipanga paroolide või ID-kaardi abil (vt. ka järgmised jaotised). Kõik kasutajad, kes on ennast internetipanga paroolide või ID-kaardi abil identifitseerinud, võivad endale määrata püsiparooli. Püsiparooli saab kasutada kõikidel järgnevatel sisse logimistel. Püsiparooli kasutamine ja selle teadmine võimaldab vaadata konfidetsiaalseid andmeid!

NB! Kõiki Diili iseteeninduse paroole tuleb hoida vaid enda teada ning muuta neid teatud regulaarsusega. Kui arvate, et keegi teine isik on saanud teada Sinu paroolid, siis vaheta kindlasti kasutuses olevad paroolid uute vastu. Kõiki Diili iseteeninduse paroole saab muuta Diili iseteeninduses menüü Seaded -> Paroolivahetus alt.
 

Sisenemine internetipanga paroolidega

Internetipanga paroolidega identifitseerimine toimub Sinu poolt kasutatava internetipanga muutuvparooli, püsiparooli ja/või paroolikaardil olevate paroolide abil. Toimingu tulemusena saadab Sinu poolt valitud internetipank Diilile Sinu isikukoodi ja nime. Diilile saadetakse ainult Sinu isikukood ja nimi. Diilile EI saadeta Sinu internetipanga paroole või muid Sinu isikut puudutavaid andmeid. Sinu isikukoodi ja nime edastamiseks Diilile küsitakse ka Sinu kinnitust. Sinu isikukoodi ja nime kasutatab Diil Sinu identifitseerimiseks. See omakorda võimaldab Sul teha Sulle lubatud toiminguid Diili iseteeninduses.

Internetipanga paroolidega sisenedes saavad Diili iseteeninduses toiminguid teha need eraisikust kliendid, kelle nimel on kehtiv Diili leping või äriklientide esindajad, keda on eelnevalt volitatud Diili iseteenindust selleks otstarbeks kasutama.
 

Sisenemine ID-kaardiga

ID-kaardiga identifitseerimisel küsitakse Sinult ID-kaardi 4-kohalist PIN-koodi (PIN1). PIN-koodi leiad koos digitaalseks allkirjastamiseks mõeldud PIN-koodiga (PIN2) ID-kaardi väljastamisel kaasa antud kinnisest ümbrikust. Nii isiku identifitseerimiseks kui ka digitaalseks allkirjastamiseks mõeldud PIN-koode saab vajadusel muuta. PIN-koodide muutmiseks kasuta ID-kaardi haldamise tarkvara.