Parkimine
Mobiilne parkimine on kõige mugavam parkimisvõimalus, mille lihtsuses ja käepärasuses võid hõlpsasti ise veenduda.
Võõras linnas parkimispileti ostmise võimaluse otsimine on nii tülikas kui aeganõudev. Selle asemel piisab parkimistsooni kindlaks tegemisest ning lühisõnumi saatmisest ning Sinu auto ongi pargitud.
Kui parkimine kestab plaanitust kauem, siis ei pea parkimispileti pikendamiseks enam auto juurde minema. Mobiiliga parkides piisab lühikõnest numbrile 1901, mis automaatselt pikendab parkimist.
Parkimisteenust saavad kasutada Diili lepingulised era- ja ärikliendid ning kõnekaartide kliendid.
NB! Juhul, kui teenuse kasutamisel tekib tõrkeid, palume probleemide operatiivseks lahendamiseks koheselt helistada Diili kliendiinfo numbril 13445.
Palun ära lahku auto juurest enne kui oled veendunud, et parkimise alustamine õnnestus. Kui mingil põhjusel ei ole mobiilselt võimalik parkimist alustada, ei vabasta see Sind parkimise eest maksmisest. Sellisel juhul soovitame parkimise eest tasumiseks kasutada teisi maksemooduseid, näiteks on võimalik osta parkimispilet parkimisautomaadist.
-
Parkimiseks vajalikud numbrid
1902 - SMS-i saatmine parkimise alustamiseks
1901 - helistamine parkimise alustamiseks eelmise parkimise andmetega
1903 - helistamine parkimise lõpetamiseks
1910 - parkimise infotelefon -
Parkimise alustamine
Parkimise alustamine SMS-sõnumiga
SMS-sõnumisse tuleb kirjutada auto registreerimisnumber ja parkimistsooni nimi ning saata sõnum numbrile 1902.
Näiteks, kui soovid autot numbriga 123ABC parkida Tallinna Kesklinna tsooni, siis saada numbrile 1902 järgmine SMS-sõnum:
123ABC KESKLINN
Vastuseks saadetakse kinnitussõnum vastava sõiduki numbri, parkimistsooni nimetuse ja parkimise alustamise ajaga
NB! Autonumber (123ABC) kirjutada kindlasti kokku ja täpselt sellisel kujul, nagu märgitud auto numbrimärgile. Autonumbri ja parkimistsooni nimetuse vahele tuleb jätta tühik. Sõnumi kirjutamisel võib kasutada nii suuri kui väikeseid tähti.
Parkimistsoonide nimetused leiad "Parkimistsoonid ja hinnad" menüüst.
Parkimise alustamine DiilPort`is
DiilPort`i avalehelt vali jaotis Parkimine. DiilPort`ist saad parkimistsooni valida etteantud nimekirjast.
NB! DiilPort`is parkimist alustades edastatakse teenuse vastustekstid telefoni ekraanile ja kinnitussõnumit parkimise alustamise kohta ei saadeta.
Parkimise alustamine kõnega numbrile 1901
Parkimist alustatakse viimasel korral kasutatud sõiduki ja parkimistsooni andmetega.
Kõnega alustamist on mugav kasutada juhul, kui kasutatakse pidevalt ühte ja sama sõiduvahendit ja parkimistsooni.
Tasuta parkimisaja kasutamine
Kohaliku omavalitsuse parkimisaladel võimaliku tasuta parkimisaja kasutamiseks tuleb mobiilsel parkimisel valida selleks eraldi ette nähtud parkimistsoon, kus parkimistsooni nimele on lisatud vastav tasuta aega tähistav number. Nendes parkimistoonides algab tasuarvestus vastav aeg hiljem. Parkimistoonide nimetused leiad siit.
DiilPort`is ja rakenduses PARGI.EE on vastavad tsoonide nimetused eraldi ära toodud.Parkimise alustamisel SMS-sõnumiga tuleb vajalikule parkimistsooni nimele lisada vastav tasuta aega tähistav number.
NB! Ära jäta tühikut tsooni nime ja tasuta aja numbri vahele.
Näide parkimise alustamisest SMS-sõnumiga kasutamaks Tallinna tsoonis Kesklinn võimalikku tasuta esimest 15 minutit: 123ABC KESKLINN15Tasuta parkimisaja kasutamisel pead sõidukil parkimiskella või vastava kirjaliku teatega tähistama parkimise algusaja.
Enamuses eraala parkimiskorraldajate parkimistsoonides algab tasuarvestus mobiilsel parkimisel parkimist alustades koheselt. Võimaliku tasuta aja kasutamiseks tuleb sõidukil tähistada parkimise algusaeg ning mobiilne parkimine alustada vastav aeg hiljem.
Täpsed maksustamispõhimõtted ja hinnad mobiilsel parkimisel kõikide parkimistsoonide kohta leiad siit.NB!- Ühelt mobiilinumbrilt on võimalik samaaegselt parkida ainult ühte sõidukit ühes parkimistsoonis.
- Palun ära lahku auto juurest enne, kui oled veendunud, et parkimise alustamine õnnestus! Juhul kui mingil põhjusel ei ole mobiilselt võimalik parkimist alustada, ei vabasta see sind parkimise eest tasumisest. Sellisel juhul kasuta parkimise eest tasumiseks teisi võimalusi, näiteks parkimispileteid.
- Mobiilse parkimise teenuse kasutamiseks peab olema telefoni sõnumiformaadi seadistus "GSM tähestik". Uuemad mobiiltelefonid toetavad sõnumite kirjutamise formaadina "Unicode" seadistust, mis võimaldab telefoni ekraanil esitada slaavi, hiina, araabia jms. sümboleid. "Unicode" seadistusega ei saa mobiilse parkimise teenust kasutada.
- Välismaal (st väljaspool EMT võrku) parkimisteenuse kasutamisel tuleb arvestada, et parkimist saab alustada sõnumiga, PARGI.EE ja Surfport rakenduse kaudu. Lõpetada saab ainult PARGi.EE või Surfport rakenduse kaudu .Kõnega alustamine ja lõpetamine (lühinumbritele helistamine) välismaal ei toimi.
-
Parkimise lõpetamine
Parkimise lõpetamiseks helista lühinumbrile 1903, vastuseks saadetakse kinnitussõnum, mis sisaldab ka infot parkimise kestvuse ja maksumuse kohta.
Parkimist on võimalik lõpetada ka DiilPort`is
NB! Lõpetades parkimise DiilPort`is, kinnitusssõnumit ei saadeta!
-
Kui tasulise parkimise tsoonis muutub parkimine vabaks (nt Tallinna kesklinnas E-R peale kella 19.00), siis peatub ka parkimistasu arvestus. Kui Sa ei soovi, et tasuarvestus automaatselt jätkuks tasulise aja alates järgmisel hommikul, lõpeta parkimine kindlasti ise, kas kõnega 1903 või DiilPort`is.
-
Välismaal parkimisteenuse kasutamisel tuleb arvestada, et parkimist saab lõpetada saab ainult wap-rakenduse kaudu.
Kõnega lõpetamine (lühinumbrile 1903 helistamine) välismaal ei toimi.
-
-
Parkimise pikendamine ja limiit
Ei ole harvad juhtumid, kus parkimine unustatakse lõpetamata. Selleks, et kogu oma raha mitte "ära parkida", arvestatakse parkimistasu teatud limiidi ulatuses.
Üldjuhul on limiidiks vastava parkimistsooni 4 tunni parkimistasu. Tsoonides, kus kehtib 24h/tasu, on limiidiks 24h/tasule vastav summa.
10 minutit enne limiidi täitumist saadetakse hoiatav sõnum limiidi peatse lõppemise kohta. Juhul kui parkimist ei pikendata, lõpetatakse parkimine automaatselt limiidi täitumisel.
Kui soovid parkimist jätkata, tee uus parkimise alustamistoiming, kas helistades lühinumbrile 1901 või saates vastava SMS-i numbrile 1902. Sellega pikendatakse parkimist ja suurendatakse limiiti.
Kui juba parkimist alustades tead, et parkimine kestab rohkem kui neli tundi, võib saata parkimise alustamise SMS-i kaks või enam korda järjest: vastav arv kordi suureneb ka parkimise limiit.
NB! Aktiivse parkimise pikendamine kõnega numbrile 1901 või sõnumiga numbrile 1902 on tasuta!
DiilPort`is saab ise valida enne parkimise alustamist limiidiks sobiva summa.
Parkimise teenustasu on 0,32 €.
Parkimistsoonides kehtiv hind ja maksustamispõhimõte on määratud linnade/valdade vastava kohaliku omavalitsuse ja eraalades vastava parkimise korraldaja poolt.
Tsoonides, kus kehtib 24h/tasu, arvestatakse parkimistasu vastava tunni/minuti arvestusega kuni 24 h/tasu täitumiseni.
Suletud ehk kinnise ala parkla on piiratud tasulise parkimise ala, mis on suletud tõkkepuu või väravaga. Tõkkepuud/väravat on võimalik juhtida mobiiltelefoni abil.
Teenust saavad kasutada kõik Diili kliendid.
Kui telefoni numbrile on avatud parkimise teenus, lisatakse parkimistasu mobiili arvele. Juhul, kui parkimisteenus ei ole avatud (kõnekaardi kasutajad, välisoperaatori kliendid), saab parkimise eest tasuda kaardimaksega.
Parkimise alustamisel tõkkepuuga/väravaga piiratud parklas:
-
Helista tõkkepuul/väraval olevale numbrile
-
Tõkkepuu/värav avaneb
-
Saabub SMS teavitus parkimise alustamise ja makseviisi kohta parkimise lõpetamisel (mobiilimakse, kaardimakse).
NB! Parklasse ei tohi siseneda ilma, et oleks helistatud tõkkepuul/väraval olevale parkimise alustamise numbrile, isegi kui tõkkepuu/värav on avatud.
Helistamiseta ei alustata parkimise maksustamist ja hiljem ei ole võimalik parklast väljuda!
Parkimise lõpetamisel tõkkepuuga/väravaga piiratud parklas:
-
Helista väljumisala juures tablool asuvale numbrile
-
Makseviisist (mobiilimakse, kaardimakse) teavitatakse parklasse sisenemisel
- tasumisel mobiilimaksega lisatakse parkimise maksumus mobiili arvele
- tasumisel kaardimaksega tuleb teostada kaardimakse, jälgida terminali ekraanil olevaid juhiseid.
-
Peale õnnestunud kaardimakset avaneb parkla tõkkepuu/värav
-
Saabub SMS-teavitus parkimise kestvuse ja maksumuse kohta.
NB! Parklast ei tohi väljuda ilma, et oleks helistatud tablool näidatud numbrile, isegi kui tõkkepuu/värav on avatud.
Helistamiseta tablool olevale parkimise lõpetamise numbrile ei lõpetata parkimise maksustamist!
Parkimise hind kujuneb:
-
Tõkkepuu/värava avamine 0,02 € km-ga
-
Parkimise teenustasu 0,32 € km-ga.
Parkimistasu vastavalt parklas kehtivale hinnakirjale. Probleemide korral on suletud ala parkimise infotelefon 82828000.
EMT parkimisrakendus PARGI.EE toimib Android, iOS ja Windows Phone 8 operatsioonisüsteemiga telefonidel. Rakendus on tasuta alla laetav vastavalt Google Play'st, AppStore'st või Windows Store'st.
Rakendus pakub ülevaate kõikidest parkimistsoonidest, muutes parkimise alustamise ja lõpetamise mõnusalt kiireks. Uute parkimistsoonide lisandumisel või tingimuste muutumisel uuendatakse rakenduse sisu automaatselt (rakendust ei ole vaja uuendada).
Kas parkimise lõpetamine kipub ununema?
Enam mitte, kuna rakendus tekitab telefoni ekraani ülaossa ikooni, mis tähistab aktiivset parkimist. Iga kord, kui kasutad telefoni helistamiseks või e-kirjade lugemiseks märkad ka aktiivset parkimist.
Rakendus annab ülevaate kuni kuue kuu parkimise tehingutest ja info aktiivse parkimise maksumuse kohta. Ülevaate oma kõikidest m-parkimistest pikema aja jooksul saab veebilehelt www.pargi.ee.
Rakendus toimib üle andmesideühenduse, kuid osa funktsionaalsusest on dubleeritud, näiteks andmeside tõrke korral on võimalik parkimist alustada SMS'ga ja lõpetada kõnega.
Rakenduse kasutamisel jälgi kindlasti ka Sulle saabuvaid parkimist puudutavaid SMS teavitusi, mis informeerivad Sind parkimise limiidi täitumisest, lõppemisest ja annavad muud olulist informatsiooni.
Vaata parkimisäppi Pargi.ee tutvustavat lühivideot:
-
Rakenduse leidmine, installeerimine ja seadistamine
Rakendus nimega PARGI.EE on leitav Google Play'st, AppStore'st või Windows Store'st
NB! Kuna rakendus on Windows Store's nähtav ainult regioonipõhiselt, tuleb telefoni seadetes „Keel ja regioon" valida regiooniks „Eesti". -
Funktsionaalsus
- Lähimate parkimistsoonide kuvamine koos kaardivaatega
- Detailne parkimistsoonide info (asukoht kaardil, aadress, teenusepakkuja, tasuline aeg, maksumus)
- Parkimistsoonide automaatne uuendamine (uute tsoonide lisandumisel, tingimuste muutumisel)
- Kuni 5 auto numbri salvestamine
- Detailne parkimistehingute kuvamine kuni 6 kuud
- Meeldetuletus aktiivsest parkimisest koos intervalli seadmise võimalusega
- Limiitide seadmise, meeldetuletuse ja pikendamise võimalus
- Töötamine nii mobiilisidevõrgus kui üle wifi
- Andmesideühenduse puudumisel parkimise alustamine SMS'iga ja lõpetamine kõnega
- Infoleht kasutusjuhistega ja infotelefonile helistamise võimalusega
- Mitme keele tugi
-
Kasutaja tuvastamine
- Parkimise rakenduse käivitamisel on vajalik kasutaja tuvastamine parkimistehingute maksumuse lisamiseks mobiiliarvele.
- Diili kliendid tuvastatakse automaatselt üle mobiilse andmeside ühenduse. Selle puudumisel (näiteks wifi võrgus) palutakse kliendil helistada etteantud numbrile, mille käigus toimub kliendituvastus.
-
Parkimise alustamine
- Parkimise alustamiseks vali parkimistsoon. Kui telefoni seadetes on lubatud asukoha tuvastamine, siis kuvatakse esilehel kaks lähimat parkimistsooni, millest vali üks. Kui etteantud valikud ei sobi, siis kliki „Vali parkla nimekirjast" ja vali sealt sobiv tsoon.
NB! Asukohamäärangu täpsus sõltub telefoni GPS seadmest ja satelliitide levist ning ei pruugi olla 100% täpne. Kindlasti tuleb tsooni valiku tegemisel kontrollida sõiduki füüsilist paiknemist õiges parkimistsoonis parkla tähiste ja muude liikluskorraldusmärkide abil. - Vali auto number. Kui kasutad mobiilse parkimise teenust esmakordselt, siis kliki „Palun sisesta auto number". Juhul kui oled eelnevalt teenust kasutanud, siis kuvatakse viimati pargitud auto number. Klikates auto numbril saab lisada kokku 5 auto numbrit. Salvestatud auto numbreid saab vahetada esilehel kerides numbreid paremale ja vasakule.
- Soovi korral muuda maksimaalset maksumuse limiiti, mille täitumisel lõpetatakse parkimine automaatselt. Vaikimisi limiidiks on üldjuhul vastava parkimistsooni 4 tunni parkimistasu. Tsoonides, kus kehtib 24h/tasu, on limiidiks 24h/tasule vastav summa.
- Kliki „ALUSTA PARKIMIST".
- Parkimise alustamiseks vali parkimistsoon. Kui telefoni seadetes on lubatud asukoha tuvastamine, siis kuvatakse esilehel kaks lähimat parkimistsooni, millest vali üks. Kui etteantud valikud ei sobi, siis kliki „Vali parkla nimekirjast" ja vali sealt sobiv tsoon.
-
Aktiivne parkimine
Rakenduse igakordsel käivitamisel kontrollitakse aktiivse parkimise olemasolu. Kui parkimine on aktiivne, kuvatakse infoleht järgmiste andmetega – parkimistsoon, auto number, pargitud aeg, limiidi täitumise aeg, arvestatud parkimise maksumus ning parkimise lõpetamise võimalus.
-
Parkimise lõpetamine
Parkimise lõpetamine on võimalik rakendusest klikates „LÕPETA PARKIMINE" või helistades numbrile 1903. Mõlemal viisil lõpetades kuvatakse rakenduses kokkuvõttev infoleht järgmiste andmetega – parkimistsoon, auto number, parkimise kestus, alguse ja lõpu aeg ning maksumus.
-
Parkimistsoonide kasutamine
- Lähimad parkimistsoonid. Kui telefoni seadetes on lubatud asukoha tuvastamine, siis kuvatakse esilehel kaks lähimat parkimistsooni. iPhone'l on võimalik telefoni seadetes lubada või keelata pargi.ee rakenduse asukoha päringud (Settings > Privacy > Location Services > Pargi.ee). Android'il on võimalik telefoni seadetes lubada või keelata üldine asukoha tuvastus (Seaded > Asukoha teenused) kas ainult mobiilside või ka satelliitside vahendusel.
NB! Asukohamäärangu täpsus sõltub telefoni GPS seadmest ja satelliitide levist ning ei pruugi olla 100% täpne. Kindlasti tuleb tsooni valiku tegemisel kontrollida sõiduki füüsilist paiknemist õiges parkimistsoonis parkla tähiste ja muude liikluskorraldusmärkide abil. - Lähimate parkimistsoonide valiku uuendamiseks pargi.ee rakenduses kliki kahe parkimistsooni vahel olevale uuendamise ikoonile.
- Parkimistsoonide nimekiri on koostatud järgmiselt: Linnade all on kohalike omavalitsuste parkimistsoonid; Eraalad on kuvatud parkimisoperaatori nimede järgi.
- Parkimistsoone on võimalik vaadata ka kaardil, klikates nimekirja vaate ülaserval valikule „Kaart". Asukoha tuvastuse lubamisel kuvatakse Sinu asukoht ja ümbritsevad parkimistsoonid ikoonidega „P" või värvitud aladega. Klikates ikoonil või alal kuvatakse valitud parkla detailinfot.
- Lähimad parkimistsoonid. Kui telefoni seadetes on lubatud asukoha tuvastamine, siis kuvatakse esilehel kaks lähimat parkimistsooni. iPhone'l on võimalik telefoni seadetes lubada või keelata pargi.ee rakenduse asukoha päringud (Settings > Privacy > Location Services > Pargi.ee). Android'il on võimalik telefoni seadetes lubada või keelata üldine asukoha tuvastus (Seaded > Asukoha teenused) kas ainult mobiilside või ka satelliitside vahendusel.
-
Limiidid ja parkimise pikendamine
- Enne parkimise alustamist on esilehel võimalik määrata maksimaalset maksumuse limiiti, mille täitumisel lõpetatakse parkimine automaatselt. Vaikimisi limiidiks on üldjuhul vastava parkimistsooni 4 tunni parkimistasu. Tsoonides, kus kehtib 24h/tasu, on limiidiks 24h/tasule vastav summa.
- 10 minutit enne limiidi täitumist teavitab rakendus parkimise lõppemisest ja võimaldab parkimist pikendada. Kui teadet ignoreerida või klikata „Sulge" jätkub parkimine kuni etteantud limiidi täitumiseni. Kui klikata „Pikenda" jätkatakse parkimistasu arvestust kuni tsooni vaikimisi limiidi täitumiseni (olenevalt tsoonist kas 4h või 24h maksumus).
-
Aktiivse parkimise meeldetuletus
- Rakenduse seadete menüüst on võimalik muuta intervalli, millal rakendus tuletab meelde kui parkimine aktiivne.
- Android'il kuvatakse aktiivse parkimise info rakenduse ikoonina telefoniekraani ülaserval. iPhone'il kuvatakse info teavitusena telefoni ekraanil.
-
Parkimistehingute ülevaade
- Saldo menüüs kuvatakse kuni kuue viimase kuu parkimistehingute info - parkimistsoon, auto number, parkimise alguse ja lõpu aeg ning maksumus.
- Kuvatud tehingute maksumus sisaldab parkimise maksumust koos teenustasuga.
- Tehingud järjestatakse viimased eespool.
- Kuu nimetuse real kuvatakse antud kuu parkimise kogumaksumus.
-
Lisainfo ja kontaktid
- Mobiilse parkimisteenusega seotud küsimused edastada aadressil info@diil.ee või telefonil 1910
- Pargi.ee parkimise rakenduse kasutamise probleemid ja täiendusettepanekud edastada aadressile info@pargi.ee
-
Kuidas parkida tööandja telefoniga?
Kõige lihtsam ja kiirem viis kontrollida, kas Sinu tööandja on Sulle vastava võimaluse avanud või mitte, on proovida oma mobiiltelefoniga teha üks testtehing.
Kui parkimise alustamise toiming ei õnnestu, ei ole tööandja tõenäoliselt Mobiilse parkimise teenust firma töötajate jaoks avanud.
Parkimise võimaluse olemasolu saab kontrollida ka Diili iseteenindusest.
-
Mida peab eraklient teadma, kui tahab mobiiliga parkida?
Alustab parkimist (SMS, DiilPort, kõne).
-
Kas kliendil on võimalik näha oma parkimistest väljavõtet?
Parkimise väljavõtet saab vaadata Diili iseteenindusest. Väljavõte on tasuta. Eraldi parkimise eristust Diil ei väljasta.
-
Kui parkimistsoonis parkimine muutub teatud kellaajal vabaks, kas siis rahaarvestus läheb ikka edasi?
Ei. Hetkest, kui parkimine vabaks muutub, peatatakse ka parkimistasu arvestamine. Arvestus jätkub automaatselt, kui parkimine muutub uuesti tasuliseks.
-
Kui saata parkimise alustamise sõnum kujul: „123ABC KESKLINN15", kas siis parkimiskella ei pea kasutama?
Esimesed tasuta minutid kehtivad ainult koos parkimiskellaga või parkimise algusaja kirjaliku märgistusega.